تازه ها و شنیده ها
خانه > all > پزشکی > سالاد میوه-تناسب اندام

سالاد میوه-تناسب اندام

۶۸۰۲

ایستگاه سلامت omp1 امروز هدیه ای ویژه برای خوانندگان دارد.راز سلامت بدنی به همراه داشتن تناسب اندام مناسب!همه گنجانده شده در یک وعده غذایی کامل و مناسب.

اول بگذارید تحلیلی بر وعده های غذایی داشته باشیم.

۱-صبحانه:یکی از وعده های غذایی مناسب برای بدست آوردن انرژِی مورد نیاز روزانه است.البته جایز هست که بگوییم خیلی از انسان ها برای بدست آوردن تناسب اندام مناسب از مصرف مواد لازم در این وعده خودداری میکنند که خوب این بسیار اشتباه است.

۲-ناهار:میان روز وعده ای مناسب برای بدست آوردن انرژِی از دست رفته ما و شارژِ دوباره اندام برای انجام فعالیت تا شب.

۳-شام:خوب به وعده اصلی دردسر ساز رسیدیم.وعده غذایی که برای بدست آوردن مواد معدنی از دست رفته و بدست اوردن انرژی کافی برای یک استراحت خوب استفاده می شود.

بعضی از ما به اشتباه از مصرف این وعده غذایی(شام)پرهیز میکنیم بدون آنکه بدانیم در شب چه آسیب هایی به بدن ما وارد می شود.دیگر نیازی به پرهیز ندارید.

امشب وعده ای مناسب را برای شما در نظر داریم.

همه ما از خواص میوه ها تا حدودی با خبر هستیم اما کوتاه بعضی از این فواید و خواص را توضیح میدهیم.

میوه ها نه تنها منابع مفید از ویتامین ها مختلف و مواد معدنی مورد نیاز ما هستند بلکه نقش مهمی در سلامت جسمانی و روانی ما دارند.میوه ها میتوانند به کنترل قند خون،فشار خون،بازگرداندن سلامت سیستم گوارش،کاهش استرس روزانه،جلوگیری از عفونت داخلی و خارجی،احیای سیستم قلبی وعصبی،احیای سیستم دفاعی و کاهش خستگی جسمی کمک کنند.حال باید گفت که میوه ها نقش مهمی در کاهش و کنترل وزن بدن دارند.میوه ها میتوانند با مصرف درست و به جا از اضافه وزن جلوگیری کنند.

حال روش استفاده از میوه ها و زمان آن را به شما خواهیم گفت.

وعده آخر روز که شام است و نقش مهمی در سلامت جسمانی و روانی ما دارد بهترین زمان مصرف میوه ها بشمار میرود.زیرا نه تنها باعث بدست آوردن منابع مورد نیاز جسمی ما می شود بلکه از پر خوری و مصرف غذاهای بیهوده که فقط باعث افزایش کالری و کلسترول بدن می شوند جلوگیری می کند.به عبارت ساده تر با یک تیر چند نشان را میزنید.تناسب اندام،سلامت جسمانی و روانی و شادابی هرچه بیشتر با مصرف درست میوه جات در وعده غذایی شب.

البته گفتنی است که میوه ها هر کدام خواص و ویژگی های خود را دارند و بهتر است که از هرکدام آن ها استفاده شود.شاید به اندازه فست فود ها(غذا های آماده)یا غذا های پرچرب خانگی دلربا و خوش طعم نباشند اما بدیهی است که بسیار پر فایده تر از آن ها هستند.

درست استفاده کردن از میوه ها اهمیت بسار دارند.زیرا باید به اندازه و بجا از هرکدام استفاده شود.

حال چند میوه پر خاصیت را نام می بریم.

موز:یکی از میوه های شیرین و خوش طعم.موز با دارا بودن مقدار قند مناسب میتواند براحتی قند مورد نیاز بدن ما را تأمین کند همچنین با دارا بودن انرژی مناسب میتواند انرژی از دست رفته ما را جایگزین کند.موز غذایی مناسب برای ماهیچه ها و اندام ما است.همچنین میتوان ازخواص درمانی موز مانند درمان و تقویت سیستم جنسی،درمان اسهال خونی کمک به سیستم گوارش و… نام برد.

توت فرنگی:میوه ای شیرین و خوش طعم که مقادیر بسیار زیادی از مواد معنی و املاح مورد نیاز بدن ما را دارا است.همچنین توت فرنگی بدلیل داشتن ویتامین c و آهن در خونسازی بسیار مؤثر است.توت ‌فرنگی حاوی موادی چون فسفر، کلسیم، منیزم، پتاسیم و مقداری آهن و هیدرات ۲ کربن بوده و در بدن تولید انرژی کرده و خستگی را برطرف می‌کند.

انار:یکی از میوه های پر طرفدار انار است.میوه ای با خواص بسیار زیاد که به چند مورد اشاره میکنیم.خون ساز،کمک به تصویه خون،تسکین دهنده شش ها،ضد سرفه،کمک به هضم غذا،کنترل کننده قند و فشار خون،از بین برنده حساسیت های دستگاه گوارش و ضد نفخ معده.البته باید گفت که بهتر است انار را با دانه میل کنید.

سیب:سیب خواص بسیار زیادی دارد که آن را به میوه طول عمر مشهور کرده است.مصرف یک عدد سیب در روز باعث کنترل فشار خون،شادابی پوست و مو،ضد عفونی کننده لثه و دندان،تقویت دندان ها،جلوگیری از درد مفاصل و ابتلا به بیماری نقرس،کاهش اوره و سم زدایی،تقویت اعصاب و مغر و بدست آوردن آرامش می شود.گفتنی است که سیب را باید با پوست میل کنید.

آناناس:میوه ای گرم سیری و خوش طعم.آناناس از دیرباز میوه ای مؤثر در سیستم ایمنی بدن شناخته می شود.همچنین کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی تشکیل دهنده آناناس به شمار می‌آیند. آناناس منبع غنی از ویتامین C بوده و حاوی ویتامین A و B1 و B2 است.

هلو:یک میوه تابستانی و بسیار خوش طعم.یک عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی بسیار مهم است، و۱۱٫۶ میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست. میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود ۶ درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لخته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد.همچنین هلو دارای مقادیر بیشماری از املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما است.

این چند میوه را برای مثال نام بردیم درحالی که تمامی میوه ها دارای فواید و خواص های گوناگون هستند.حال مخلوت کردن آن ها بنظر شما به عنوان یک وعده غذایی مناسب است یا خیر؟ویژگی خوب میوه ها کم چرب بودن آن ها است،یعنی شما فقط مواد مورد نیاز بدنتان را تأمین می کنید.

هر نوع میوه ای که دوست دارید را همین حالا بردارید،بشوئید اگر دوست دارید پوست بکنید خورد کنید و در ظرفی آماده ساخته و جایگزین غذا های پرچرب و پر کالری کنید.بهتر است که تنوع میوه حداقل در ظرف شام شما ۵ نوع باشد و سعی کنید هر شب از میوه های گوناگون بهره ببرید.دیگر نیازی به هزینه های اضافی جهت خرید قرص ها و گرفتن برنامه های غذایی بدون سود ندارید.کنترل وزن با استفاده از این روش بسیار آسان است به شرط آنکه این روش را همیشه ادامه دهید.گفتنی است که این روش در کاهش وزن بسیار مفید است اما سعی کنید ورزش را از برنامه های روزانه خود دور نکنید.شام امشب را مهمان omp1 باشید.

مترجم:بهزاد دهستانی

گرداوری شده از:بهترین مقالات داخلی و خارجی

اختصاصی omp1

بخش:ایستگاه سلامت omp1-تناسب اندام

با آرزوی بهترین ها برای شما...

درباره بهزاد دهستانی

بهزاد دهستانی
bigtheme
x

شاید بپسندید

دانستنی های جالب

مقاومت موش صحرایی بیشتر از شتر در مقابل کم آبی است. دانستنی ها، پوستی که ...