تازه ها و شنیده ها
خانه > all > پزشکی > آشنایی با آهن(IRON | FE)|منابع غذایی دارای آهن.

آشنایی با آهن(IRON | FE)|منابع غذایی دارای آهن.

آهن (IRON | FE) آهن یکی از عناصر بسیار مهم بدن است و اعمال فیزیولوژیکی بسیار مهمی را بعهده دارد.وجود آهن در ساختمان هموگاوبین برای انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن ضروری می باشد و همچنین در ساختمان میو گلوبین در سلولهای عضلانی برای ذخیره اکسیژن بکار می رود و وجود آهن برای فعالیت برخی آنزیم ها مانند سیتوکروم اکسیدزا لازم است. کمبود این عنصر حیاتی در بدن سبب ایجاد کم خونی می شود که در این کم خونی گلبولهای سرخ بعلت کاهش هموگلوبین رنگ پریده می باشند و اندازه آن ها کوچکتر از حد طبیعی است که به نام…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

آهن (IRON | FE)

آهن یکی از عناصر بسیار مهم بدن است و اعمال فیزیولوژیکی بسیار مهمی را بعهده دارد.وجود آهن در ساختمان هموگاوبین برای انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن ضروری می باشد و همچنین در ساختمان میو گلوبین در سلولهای عضلانی برای ذخیره اکسیژن بکار می رود و وجود آهن برای فعالیت برخی آنزیم ها مانند سیتوکروم اکسیدزا لازم است.

کمبود این عنصر حیاتی در بدن سبب ایجاد کم خونی می شود که در این کم خونی گلبولهای سرخ بعلت کاهش هموگلوبین رنگ پریده می باشند و اندازه آن ها کوچکتر از حد طبیعی است که به نام آنی هیپوکروم-میکروسیتیک نامیده می شود.

نیاز بدن به آهن در دوران بارداری خانم ها و بعلت خونریزی قاعدگی در عادت ماهیانه زنان بیشتر خواهد بود و به همین علت بانوان در این دوران ها باید نسبت به مصرف مواد غذایی دارای آهن بیشتر دقت فرمایند.

منابع دارای آهن

گوشت،دل و قلوه،جگر،زرده تخم مرغ،اسفناج،جعفری،زردآلو،پسته،عدسی،انجیر،لوبیاسبز و جوانه گندم دارای میزان قابل قبولی آهن هستند.

مقدار مورد نیاز بدن به آهن

شیرخواران و کودکان کم سن ۱۰-۱۵ میلی گرم

مردان ۱۰ تا ۱۵ میلی گرم

بانوان ۱۸ تا ۲۳ میلی گرم

 

منبع:مجله اینترنتی یک پارس

 

با آرزوی بهترین ها برای شما...

درباره محمد کریمیان

محمد کریمیان
bigtheme
x

شاید بپسندید

Flare کامل ترین ابزار امنیتی مانیتورینگ منزل

نرم افزار امنیتی مانیتورینگ Flare ابزاری است که در صورتی که اهالی منزل، منزل را ...